Diff for "WikiWikiWeb"

Differences between versions dated 2006-02-02 10:43:41 and 2007-01-31 23:13:55

Deletions are marked like this. Additions are marked like this.
Line 2: Line 2:
The [wiki:Wiki:FrontPage first ever wiki site] was founded in 1994 as an automated supplement to the Wiki:PortlandPatternRepository. The site was immediately popular within the pattern community, largely due to the newness of the internet and a good slate of Wiki:InvitedAuthors. The site was, and remains, dedicated to Wiki:PeopleProjectsAndPatterns. Il [wiki:Wiki:FrontPage primo sito wiki] fu realizzato nel 1994 come supplemento automatico del Wiki:PortlandPatternRepository. Il sito divenne immediatamente popolare fra la pattern community, soprattutto per i nuovi strumenti messi a disposizione su internet e una buona collaborazione degli Wiki:InvitedAuthors. il sito era, ed è ancora adesso, dedicato al progetto Wiki:PeopleProjectsAndPatterns.
Line 4: Line 4:
Wiki:WardCunnigham created the site and the WikiWikiWeb machinery that operates it. He chose wiki-wiki as an alliterative substitute for quick and thereby avoided naming this stuff quick-web. An early page, Wiki:WikiWikiHyperCard, traces wiki ideas back to a Wiki:HyperCard stack he wrote in the late 80's. Wiki:WardCunnigham creò il sito e il motore WikiWikiWeb che operava sopra.
Scelse wiki-wiki come un sostituto letterale della velocità e quindi diede il nome a questo strumento come quick-web. La pagina iniziale, Wiki:WikiWikiHyperCard, descrive le idee del wiki riferendosi a Wiki:HyperCard stack che descrisse nei lontani anni 80.
Line 6: Line 7:
See also one of these links: Vedi anche uno di questi link:
Il [Wiki]primo sito wiki fu realizzato nel 1994 come supplemento automatico del [Wiki]PortlandPatternRepository. Il sito divenne immediatamente popolare fra la pattern community, soprattutto per i nuovi strumenti messi a disposizione su internet e una buona collaborazione degli [Wiki]InvitedAuthors. il sito era, ed è ancora adesso, dedicato al progetto [Wiki]PeopleProjectsAndPatterns.

[Wiki]WardCunnigham creò il sito e il motore WikiWikiWeb che operava sopra. Scelse wiki-wiki come un sostituto letterale della velocità e quindi diede il nome a questo strumento come quick-web. La pagina iniziale, [Wiki]WikiWikiHyperCard, descrive le idee del wiki riferendosi a [Wiki]HyperCard stack che descrisse nei lontani anni 80.

Vedi anche uno di questi link: